Hjem
  Om NBLF
  English
 
  Anbefalinger
  Kretslag
  Br.befalsnytt
  Møtereferat
  Reisestipend
  Temperaturer
 
  Prosjekter
  Solskinnshist.
  Diskusjoner
  Gjestebok
  Lenker
 
  Bli medlem
  Kontakt oss
 
  Skoleundervisning
  Trygg hjemme
  Livsviktig
  Brannsikker bolig
 
  Nyhetsarkiv
  Stillingsarkiv
 
  FEU
  Ordliste - KBT
  Ordliste - TAF
 

 
 

AVDELINGSLEDER

Arbeidsgiver: Møre og Romsdal 110-sentral KF
Søknadsfrist: 09.12.2011
 

Møre og Romsdal 110-sentral KF (M&R 110) er et kommunalt foretak, eid av Ålesund kommune. M&R 110-sentral KF er alarmsentral for Møre og Romsdal og er lokalisert på brannstasjonen i Ålesund. M&R 110 er bemannet med 15 kvalifiserte operatører og 1 teknikker i hht. ”Forskrift om organisering og dimensjonering av brannvesen” § 7-5 og ledes av en avdelingsleder. M&R 110 sentral skal være utrykningspersonellets støttespiller under enhver aksjon. Sentralen ønsker å skape best mulig trygghet - for enkeltindividet - for lokalsamfunnet og for fylket.

Er du en person som er positiv, har ”stå på vilje”, er utadvendt, liker å jobbe med/for mennesker og som tar utfordringer? Vi søker nå etter en ny medarbeider som har disse egenskapene.

 

Da vår avdelingsleder går over i annen lederstilling i Ålesund brannvesen KF søker vi etter:

 

Avdelingsleder for Møre og Romsdal 110-sentral KF (11/10477)

 

100% fast stilling. 

 

Arbeidsoppgaver:

Som avdelingsleder vil du ha overordnet ansvar for 110-sentralens drift og resultater. Du vil få ansvar for at sentralen har gode rutiner og er oppdatert på, og drifter etter gjeldende lover og regler. 

I rollen som avdelingsleder skal du ivareta strategisk planlegging samt personal- og markedsarbeid. Leder for 110-sentralen rapporterer til daglig leder.

 

Personlig egenskaper som vil bli vektlagt:

  • Gode samarbeidsevner.
  • Engasjement og interesse.
  • Løsningsorientert.
  • Selvstendig.
  • Lojal.
  • Utadvendt.
  • Gode presentasjons- og kommunikasjonsegenskaper.
  • Empati.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • God kjennskap til/forståelse av lover og forskrifter innenfor stillingens arbeidsområde spesielt og øvrig lovgiving generelt.
  • Politiattest (ved tilbud om stilling).
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Dokumenterte lederegenskaper/- erfaring (Økonomi, regnskap, budsjett og personellbehandling).
  • Gode datakunnskaper.

Følgende tilleggskvalifikasjoner vektlegges:

  • Erfaring i fra brann- eller beredskapsarbeid.
  • Erfaring/kompetanse med alarmmottakere og automatiske alarmer.
  • Kunnskap om Nødnett/Tetra.
  • God evne til å takle stressende arbeidssituasjoner.
  • Gode engelsk kunnskaper.

Vi kan tilby:

  • Et godt arbeidsmiljø med faglige og personlige utviklingsmuligheter.
  • Frihet til å utvikle egen stilling og arbeidssituasjon.
  • En nøkkelrolle innen teknisk utvikling av nødmeldingstjenesten i Norge og innføring av framtidig nødnett i fylket.

Egnethet til stillingen vektlegges. 

 

Den som ansettes kan bli pålagt etter- og videreutdanning.

 

Lønn og arbeidsvilkår etter avtale. Gode pensjonsordninger. Arbeidstid er 37,5 timer uke. Avdelingsleder har uniformsplikt.

 

Det må påregnes en del reisevirksomhet.

 

For nærmere opplysninger, kontakt avdelingsleder Arne Sigurd Hansen tlf. 70 16 32 23/976 16 056.

Søknadsfrist: 9. desember 2011.

 

Vi ser helst at søknaden sendes elektronisk, se annonse på www.alesund.kommune.no under ”Ledige stillinger”. Du finner også søknadsskjemaet på https://e-skjema.no/alesund/

Ev. papirsøknader sendes Ålesund kommune, Postboks 1521, 6025 Ålesund.

 

Tilbake til forrige side

 

 



Webredaktør: Marianne Juul

 

 

  ANNONSER
 


Nettsidene er utviklet av
Powel AS, avd. Datamann