Arendal er vertskommune for Østre Agder Brannvesen (ØABV), som ble etablert 01.01.08.
ØABV dekker fullt ut brannvesenets oppgaver i kommune Arendal, Froland, Tvedestrand, Risør, Gjerstad, Vegårshei, Åmli – et område med ca 64.000 innbyggere og 8 brannstasjoner. ØABV drifter brannalarmsentral for hele Agder, og akutt-forurensningsberedskap for 10 kommuner. Fullt oppbemannet vil ØABV ha 64 heltidsstillinger – fordelt på forebyggende avdeling inkl feierbaser, alarmsentral, beredskapsavdeling og administrasjon. I tillegg kommer 125 deltids-brannmannskaper og 60 skogbrannreserver.
AVDELINGSLEDER BEREDSKAP
Fast heltidsstilling som leder for brannvesenets beredskapsavdeling er ledig fra 15. september 2009.
Kvalifikasjoner:
Formelle kvalifikasjonskrav framgår av ”Forskrift om organisering og dimensjonering av brannvesen”, §§ 7-8 og 7-10. Søkere uten beredskapsutdanning trinn III vil også kunne komme i betraktning, men må da forplikte seg til å ta dette snarest mulig etter ansettelse. I tillegg kreves førerkort klasse B og kompetansebevis for utrykningskjøring.
Den som ansettes må ha ambisjoner om en effektiv branntjeneste i så vel heltids- som deltidskorps. Vedkommende må være flink til å samarbeide og kommunisere, både internt i brannvesenet og eksternt. Ledererfaring, i særdeleshet fra omstillings- og/eller omorganiseringsprosesser vil bli vektlagt. Videre vil det bli lagt stor vekt på personlig og faglig integritet, samt muntlig og skriftlig framstillingsevne.
Arbeidsoppgaver:
Administrativ, faglig og driftsmessig leder av beredskapsavdelingen. Avd. leder rapporterer til brannsjefen og inngår i brannvesenets ledergruppe, herunder overordnet vakt.
Tilsetting skjer på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lover, tariffavtaler og reglementer, herunder 2 % pensjonsinnskudd i Arendal kommunale pensjonskasse.
Lønn etter avtale.
Forespørsel om stillinga kan rettes til konstituert brannsjef Ove Frigstad,
telefon 37 01 38 80 eller 90 75 00 31.
Søknad med CV sendes på elektronisk søknadsskjema, som finnes på Arendal kommunes nettsider.
Kopi av vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju. Den som ansettes må også fremlegge helseattest og politiattest, og underskrive taushetserklæring.
Søknadsfrist 24. august 2009. |